Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

comm.jpg

„Az idő majd minden sebet begyógyít”, „ne igyál, ha nem akarsz másnapos lenni”, „amibe nem pusztulsz bele, az erősebbé tesz”, és hosszan sorolhatnám… Ezek azok a klasszikus közhelyek, amiket okoskodó, tudálékos emberek szoktak puffogtatni, hogy valamivel ők is hozzászóljanak egy társalgáshoz. A fentiek közül az első csapja ki leggyorsabban nálam a biztosítékot, de a második elhangzásakor sem szoktam sokat várni a beszélő orrba nyomásáig. Körülbelül ilyen a viszonyom a közhelyekhez.

Ám, minden közhelyben van némi igazságtartalom! Azt is mondhatnám, hogy mindhárom fenti idézet 100%-ban igaz. Hiszen, az idő múlásával tényleg kevésbé fájnak a lelki sebek, ha az ember nem iszik, nem is lehet másnapos, és, igen, a szenvedésektől az ember megkeményedik. A másik frázis, amit én is gyakran puffogtatok, az a „kommunikációval minden nézeteltérés megoldható”. Ezt a tanácsot szoktam adni ismerőseimnek, akiknek mondjuk a barátjukkal/barátnőjükkel vagy ismerősükkel van konfliktusuk. Ilyen például – és ez, ahogy észreveszem, igen gyakori – az egymás melletti elbeszélés. Ebből gyökerezik a másik meg nem értése is. Mikor a felek beszélgetés helyett nem szólnak egymáshoz, vagy valós, esetleg vélt dolgok miatt vitatkoznak. Ehelyett idejekorán le kell ülniük, meg kell beszélniük a problémákat, amolyan „kibeszélőshow”-szerűen (de Maónika nélkül). Ha ez nem történik meg idejében, akkor a felek kapcsolata anélkül bomolhat fel, hogy a valós ellentétekre fény derülne, melyekből, azok kibeszélése után, tanulni is lehet.

Ezeken gondolkodom mostanság, mivel én is kibeszéletlen problémákkal vagyok tele, és barátnőmmel gyakori az egymás melletti elbeszélés is. Csakhogy, „a cipésznek mindig lyukas a cipője” újabb közhely mentén, a tanácsot adó ember saját életében sosem használja saját tanácsait. Én sem. Mindig, mindenkinek elmondom, hogy nagyon sok válságra, problémára, nézeteltérésre gyógyír egy jó kis beszélgetés, ám én ezt elég ritkán gyakorlom. Illetve, gyakoroltam eddig. Mert – és ez nem a „mostantól minden más lesz” közhely – nem olyan régen döntöttem el, hogy eztán megpróbálom rendszeresen beszélgetésre sarkallni barátnőm, hogy szépen, lassan ki- és megbeszéljük problémáinkat. Hogy ne úgy válaszoljunk a „milyen volt a napod” kérdésre, hogy „eltelt”. Hogy legyünk kíváncsiak a másik munkájára, életére.

Ezeket ókumláltam ki, remélem, sikerül minden dolgot megoldani, és visszaterelni életünket a régi, remek mederbe! És akkor talán a szex is jobb lesz…  

A bejegyzés trackback címe:

https://hedon.blog.hu/api/trackback/id/tr974191763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azért mindent nem lehet megoldani a kibeszéléssel.
@Stüx1: Nyilván a csöpögő csap problémáját nem lehet ezzel megoldani, bár, Gyurcsók Józsefben mindig is bíztam:)))
Vagyok. Hááát, igen, de nekem a mostani szitutok úgy tűnik, - hogy egy közhellyel éljek - mint halottnak a meleg kabát. Nem elkésett már a "kibeszélőshow"?
@LaraC: Erre most még nem tudok válaszolni, de nagyon úgy fest, hogy nem.
süti beállítások módosítása