kalapacs.jpg

Miért kell az embernek (a férfinek?!) egész életében mea culpa-znia, szabadkoznia a barátnője előtt? Ez olyan eleve elrendelt dolog, mint, hogy a tanárnak mindig igaza van, vagy a kisemberek mindig rosszul élnek? Hát, nem!

Január 16-i posztomban jeleztem, hogy egyik este, mikor hazaértem, barátnőmmel egy „- Mi a bajod?” „- Semmi” típusú párbeszédet sikerült megejtenünk. Később értem haza (bár ezt előre jeleztem neki), s az irodában az egyik barátommal megittam egy pohár bort. Ő megérezte rajtam, plusz beszélt a barátommal is. Kellemes hétvégénk volt: egész végig haragszom rád-ot játszott.

Aztán, szépen-lassan az is kiderült, mit gondol rólam: a) a barátaim fontosabbak, mint ő, b) sokat iszom, c) már nem szeretem őt, d) legalább egy hónapja nem vettem neki virágot, e) már rég nem szexeltünk, és végül, f) valószínű, megcsalom. Ezeket pedig egyszerre zúdította (hányta?) a nyakamba, ami, hát, mit ne mondjak, két és fél év után nem volt túl kellemes. Barátnőm amúgy nem áll a verbális képességek magas szintjén, de olyan székfoglalót vágott le nekem, hogy csak kamilláztam. Mikor az éppen aktuális barátnőm igaztalanul vádol, vagy mosolygok rajta, vagy megpróbálom fel- feltörő nevetésemet (gúnyos kacajomat?) visszatartani. Most erre sem időm, sem energiám nem volt, ugyanis hihetetlen meglepő és megalázó volt a monológja. Egyszerűen, nem tudtam felfogni, hogy a) hogyan lehet ennyire dühös rám, b) hogyan ismert ennyire félre.

Épp munkahelyi gondok is gyötörtek/gyötörnek, így nem álltak 100%-os töltöttségi szinten érzelmi energiacelláim. Mit tesz ilyenkor egy sárba tiport férfi? Iszik! El is mentem két barátommal, s csak másnap hajnalban értem haza…meglehetősen megjánosodva. Ekkor is megkaptam a fentebb említett jelzőket, melyekből – nem akarom túlhangsúlyozni – nem sok valós. Mert, nézzük csak: a) a barátaim nem fontosabbak, mint ő, ezt szerintem ő is pontosan tudja; b) nem iszom többet, mint például egy éve. Igaz, a munkám most őrülten stresszes, de számottevően nem nőtt a garatomon lefolyó alkoholmennyiség (átlagban heti kétszer hajlok el); c) de, igenis, szeretem őt, csak szerelmem – természetesen – múlófélben van, ám szeretetem nem; d) igen, igaz, hogy régen nem vettem neki virágot, ezt aláírom; e) sajnos már rég nem szexeltünk, de ez alapvetően – nyilván – nem csak az én hibám (de erről majd máskor); f) a megcsalására való utalás nélkülöz minden igazságmorzsát.

Szóval, most ezek vannak. Én meg a kanapén…  

A bejegyzés trackback címe:

https://hedon.blog.hu/api/trackback/id/tr733574273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igen,nekem is ismerős a "Mi bajod?Semmi".És én vagyok mindig a "semmit"mondó.Miért?Mert nem akarok több vitát.Ha elmondom mi bánt,akkor azon csak jobban összeveszünk.Vagy néha csak azért,mert olyan haragot érzek,hogy jobbnak látom nem megszólalni.Nő vagyok....bonyolult.:)
@Nőnemű: Ezzel mind egyetértek, de akkor mi szükségeltetik szerinted ahhoz, hogy idáig ne fajuljanak a dolgok? Meg lehet-e ezt akadályozni? És amúgy Te milyen gyakran szoktál ezzel az eszközzel élni?
@Hedon01: Szerintem a nő akkor tud mindig őszinte lenni és beszélni arról ami bántja egy kapcsolatban,ha a férfi nem zárkózik el a részletes átbeszélésétől és megérti minden azért van mert szeretjük őt.Mindig tiszta vizet kéne önteni a pohárba...Eloszlatni a kételyeket,a félelmeket,a mérget,a haragot.Mert ezeknek felgyülemléséből születik a "semmi"...Van egy olyan régi mondás:"Soha ne feküdj le szívedben haraggal." Ezt lenne jó betartani.
Az én kapcsolatomban ez a "semmi"heti szinten előfordul,sajnos.De nálam nagyon más a szituáció.
@Nőnemű: De miért megy olyan nehezen az őszinteség férfi és nő között? Ennyire másképp vagyunk "kódolva"? Miért olyan nehéz elérni azt a bizonyos "vágyott állapotot", melyben mindent meg tudunk osztani a másikkal?
@Hedon01: De hiszen épp ez a szép egy férfi és nő közti kapcsolatban! Hogy folyamatosan fürkészni kell a másik gondolatait, érzéseit! Gondolj bele: ha ugyanolyanok lennénk, elég hamar ellaposodhatna egy kapcsolat!!
Nincs nő, nincs sírás.
süti beállítások módosítása