dac.jpg

„A dackorszak egyébként a személyiségfejlődés teljesen normális szakasza, ilyenkor kezdenek el azzal kísérletezni a kicsik, hogy meddig mehetnek el” – olvasható egy blogposztban, amely a gyerekek dackorszakával foglalkozik. De kizárólag gyereknek lehet dackorszaka? Nem lehet újraélni ezt az időszakot később, már felnőttként? Véleményem szerint, lehet. Dackorszak reloaded a 30+ -os korosztálynál.

No de mi a dac pontosan? Sajnos nem találtam wikis szócikket, sem egy normális definíciót a fogalomról. A dac valahogy kéz a kézben jár a sértődéssel, a sértődöttség-érzéssel, s talán ezek együttesen váltják ki ezt a „dafke-attitűdöt”. Amikor az ember direkt nem azt teszi, mint amit a józan ész diktál. Csakazértse! Ha ezt a reakciót a párunk váltja ki belőlünk a kapcsolatban, akkor a viszony elég gyorsan megváltozhat. Pont ebben a cipőben járok.

Tegnap este hét körül értem haza, ami nem mondható túl késeinek. Barátnőm épp vacsit készített, közben szólt a tévé, én pedig széles jókedvvel léptem be. Köszöntem, megöleltem, ő pedig a mostanában szokottnál hűvösebben reagált. – Szia. Vedd le a cipőd, és teríts meg! Mindjárt eszünk. – mondta. Kicsit legörbült a szám, mert, hát, jó kedvem volt, neki pedig látszólag nem. No mindegy, úrnőm szava parancsként hat rám, hát megterítettem. Közben megkaptam, hogy „még teríteni sem tudok”. Szép dolog, mondhatom, egy végigdolgozott nap után még játszunk „ki tudja jobban szurkálni a másikat” társast. Ehhez nekem nem volt kedvem.

Mindegy, gondoltam, megállom a dacosságot, és normális leszek, de már korántsem volt kedvem a diskurzushoz. Kérdeztem, milyen volt a napja, mire ő „eltelt”, így a társalgásunk ezen útja is zsákutcának bizonyult. És, bevallva, egy ilyen párbeszéd után jópofizáshoz nemigen volt kedvem. Lehet, hogy mimózalelkű vagyok, de elég egy kis dolog, és máris elvész a kedvem. Én testesíteném meg a hisztis férfi archetípusát?:)

Az esténk így telt a továbbiakban is. Hűvös, semmiről nem szóló párbeszédekkel. És tudjátok mit?! Nem is akartam ezt megváltoztatni. Nem vagyok sajnos arra alkalmas, hogy ilyenkor elnyomjam magamban a dacosságot. Pedig tudom, hogy párkapcsolatmenedzsment-szempontból így kéne tennem. Dackorszak reloaded – nálam már beköszöntött.



A bejegyzés trackback címe:

https://hedon.blog.hu/api/trackback/id/tr104050534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Felnőtteknél már nem dacnak hívják, amit te csinálsz. Hanem empátianélküliségnek. Vagy csak szimplán nem tudod kezelni a nőket!
Bár nem vagyok nagy párkapcsolati szakértő, de annyit tudok: ha két teljesen más mentalitású ember kerül egymás mellé, akkor kapcsolatuk biztosan nem húzza sokáig. Ha az egyik nyafog, a másikat pedig ez nagyon idegesíti, akkor az válóok lehet.
@LaraC: Azért nem gondolnám, hogy empátiátlan vagyok. Egy ideig türelmes tud lenni az ember, de egy időn túl - pláne, ha permanensen fennáll e probléma - már nem. Azt pedig, senki, soha nem jelentheti ki, hogy "érti a férfiakat vagy a nőket". Ez hülyeség. Soha nem ismerheti ki teljesen a másik nemet. A párkapcsolat savát-borsát ez adja!
@WCliff: Ebben egyet tudok érteni sajnos...:((
@Hedon01: De miért jutnak el idáig az emberek? Hogy ne akarják a másik problémáját megfejteni?! Hogy le**rják a másikat?
@Borissza1: Ezt nálam avatottabbaktól kéne megkérdezned. Ahogy látod, én ehhez kevés vagyok.:))
Azonnal szakíts a leányzóval. Kezd eldurvulni az antiláv-sztoritok.
@MN_Laci: Azért ez meredek volna. Még kivárok. Mindenkinek vannak rossz napjai, s ez velünk sincs másként.
@Hedon01: Ahogy itt olvasom, túl sok volt a rossz napokból. Biztos hogy jó egy ilyen kapcsolatot fenntartani? Van annyi szép lány.
@MN_Laci: Tudom, hogy van sok szép lány, sajnos több is az "elégnél", csak az a baj, hogy szeretem. Persze, lehet, hogy ez már csak amolyan nosztalgikus érzés (és a megszokás)?!
Felnőtt korban már nincs dackorszak. Amit ti éreztek, az teljesen más.
süti beállítások módosítása